خدمات پس از فروش از مهمترین سرویسهایی است که پس از خرید هر محصول، توسط شرکت عرضهکننده ارائه میشود. مرکز خدمات پس از فروش شرکت فیام صنعت با بکارگیری نیروهای متخصص و فنی، انجام خدمات در سریعترین زمان ممکن و با کیفیت بالا را در دستور کار دارد. مرکز خدمات مشتریان به عنوان مجری خدمات پس از فروش کلیه محصولات تحت ضمانت شرکت فیام صنعت، پاسخگوی نیاز مشتریان در خصوص رفع مشکلات یو پی اس و باتری یو پی اس به صورت تلفنی و حضوری است.
به دلیل اهمیت مسئله پشتیبانی و لزوم بروز کمترین وقفه در عملکرد تجهیزات مشتریان، مرکز خدمات پس از فروش مشکلات اضطراری را ظرف مدت 2 ساعت در تهران و حداکثر 24 ساعت در شهرستانها بررسی و رفع مینماید. مرکز خدمات با همکاری واحد بازرگانی و خرید خارجی، در زمینه تأمین بردها و قطعات یدکی سعی نموده تا تعمیرات بسیاری از دستگاههای ارائه شده توسط شرکت فیام صنعت را در محل مشتری و صرفاً با تعویض برد یا قطعه معیوب انجام دهد؛ با این کار ضمن کاستن از زمان سرویسدهی و ارزشدهی به وقت مشتریان به گونهای برنامهریزی شده است تا بجای ردیابی و یافتن قطعات معیوب، آنها با بردها و قطعات سالم جایگزین شوند.
وظایف مرکز خدمات پس از فروش
- راهنمایی خریداران جهت انتخاب مناسبترین کالاها متناسب با نیازها و انتظارات مشتری
- بازدید از سایت مشتری و محل نصب پیش از خرید و برآورد تجهیزات موردنیاز و مرتبط
- راهنمایی استفادهکنندگان از محصولات، ارائه نکات فنی و آموزش چگونگی کارکرد صحیح دستگاهها
- تأمین قطعات یدکی تجهیرات ارائهشده توسط شرکت
- رفع ایراد کالاهای معیوب در کوتاهترین زمان ممکن و تحویل به مشتری
- آموزش مستمر و بروز پرسنل و تکنیسینهای داخلی در جهت ارائه سرویس و خدمات مطلوبتر به مشتری
- برگزاری دورههای آموزشی موردی بر اساس نیاز مشتری
نحوه ارائه خدمات پس از فروش
به منظور اقدام صحیح در زمان بروز مشکل خواهشمند است ابتدا موارد مندرج در دفترچه راهنمای کاربر را با دقت مطالعه نموده و در صورت عدم رسیدن به نتیجه، موضوع را از طریق این مرکز، پیگیری نمائید.
در صورتی که امکان تعمیر دستگاه معیوب در محل مشتری وجود نداشته باشد، دستگاه بایستی به مرکز خدمات در تهران ارسال شود.
پس از دریافت دستگاه معیوب و پذیرش آن در مرکز خدمات، رسید اولیه صادر و به مشتری ارائه میگردد.
دستگاه معیوب توسط کارشناس فنی شرکت، بررسی و عیبیابی میشود.
در صورتی که دستگاه معیوب مشمول خدمات ضمانت نباشد و تعمیر آن بیش از پنج میلیون ریال هزینه داشته باشد، اعلام هزینه به مشتری صورت میگیرد و در غیراینصورت تعمیر دستگاه معیوب انجام میپذیرد.
تست نهایی دستگاه تعمیر شده انجام و در نهایت با دریافت رسید اولیه از مشتری، تحویل وی میگردد.
موارد زیر را در نظر داشته باشید
- لطفاً به آدرس، تلفن و زمان پذیرش مرکز خدمات پس از فروش دقت فرمائید.
- هزینه حمل دستگاه معیوب و تعمیر شده چه در زمان ضمانت و چه خارج از آن بر عهده مشتری است.
- برای ارسال دستگاه معیوب به مرکز خدمات از بستهبندی مناسب و ضد ضربه (حتیالمقدور بستهبندی اصلی) استفاده شود.
- مرکز خدمات، مسئولیتی در قبال مفقودی یا آسیبدیدن دستگاههایی که به صورت پستی یا روشهای مشابه دریافت یا ارسال میشوند، ندارد.
- لطفاً شرایط ضمانت محصول را مطالعه بفرمائید.
- بررسی تطابق شرایط ضمانت با وضعیت فعلی دستگاه در دوره ضمانت، بر عهده کاشناس فنی این مرکز خواهد بود.
- اشکالات ظاهری دستگاه معیوب از جمله خط و خش، شکستگی، تغییر رنگ بدنه، سوختگی و… در زمان تحویل ثبت میگردد.
- در زمان تحویل دستگاه معیوب، ارائه ضمانتنامه الزامی است، در غیراینصورت هزینه تعمیرات برابر فاکتور، اخذ میگردد.
- در زمان تحویل دستگاه تعمیر شده، امکان آزمون دستگاه با حضور مشتری فراهم خواهد بود.
- لوازم استهلاکی شامل کابل، شارژر، آداپتور و… در صورتی که در زمان خرید دچار مشکل باشند، تحت پوشش خدمات پس از فروش قرار میگیرند.
سرویس و نگهداری
به دلیل اهمیت کارکرد مداوم تجهیزات مصرفکننده، واحد خدمات پس از فروش شرکت فیام صنعت با انعقاد قراردادهای سرویس و خدمات دورهای، تجهیزات نصب شده مشتریان خود را در محل استقرار به صورت متناوب مورد بازدید و سرویس قرار میدهد. سرویس دورهای امکان تشخیص خرابی جزئی پیش از آن که عملکرد کل سیستم مختل شود را داده و انجام آخرین اصلاحات موردنیاز سختافزاری و نرمافزاری به منظور بهینهسازی عملکرد دستگاه را ممکن میسازد. سرویس و نگهداری به موقع، باعث افزایش طول عمر مفید و عملکرد بهینه دستگاه، باتری و سایر تجهیزات تأمین نیرو میگردد. با انعقاد قرارداد سرویس و نگهداری، مشتری از این مزایا برخوردار میشود:
- نظارت دورهای تجهیزات و ملحقات در طول مدت قرارداد
- کنترل مشخصههای کاری تجهیزات و محیطی محل نصب (ولتاژ، فرکانس و جریان در ورودی و خروجی، ولتاژ شارژ و دشارژ باتری، اتصال به زمین، دما و شرایط نگهداری و…)
- تست عملکرد صحیح تجهیزات در شرایط مختلف
- رفع عیوب نرمافزاری و سختافزاری
- تعمیر سریع تجهیزات معیوب خارج از نوبت (اولویت تعمیر)
- جایگزینی دستگاه امانی مشابه در صورت طولانی شدن زمان تعمیر در طول دوره قرارداد سرویس و نگهداری به منظور جلوگیری از ایجاد وقفه در عملکرد تجهیزات مصرفکننده مشتری
تعمیر دستگاه های سایر شرکت ها
مرکز خدمات پس از فروش شرکت فیام صنعت با دارابودن پرسنل مجرب و متخصص آمادگی خود را جهت تعمیر انواع یو پی اس های تولید داخل و خارج از کشور اعلام مینماید.