خدمات پس از فروش از مهمترين سرويسهايي است که پس از خريد هر محصول، توسط شرکت عرضهکننده ارائه ميشود. مرکز خدمات پس از فروش شرکت فيام صنعت با بکارگيري نيروهاي متخصص و فني، انجام خدمات در سريعترين زمان ممکن و با کيفيت بالا را در دستور کار دارد. مرکز خدمات مشتريان به عنوان مجري خدمات پس از فروش کليه محصولات تحت ضمانت شرکت فيام صنعت، پاسخگوي نياز مشتريان در خصوص رفع مشکلات ايشان به صورت تلفني و حضوري است. به دليل اهميت مسئله پشتيباني و لزوم بروز کمترين وقفه در عملکرد تجهيزات مشتريان، مرکز خدمات پس از فروش مشکلات اضطراري را ظرف مدت ? ساعت در تهران و حداکثر ?? ساعت در شهرستانها بررسي و رفع مينمايد. مرکز خدمات با همکاري واحد بازرگاني و خريد خارجي، در زمينه تأمين بردها و قطعات يدکي سعي نموده تا تعميرات بسياري از دستگاههاي ارائه شده توسط شرکت فيام صنعت را در محل مشتري و صرفاً با تعويض برد يا قطعه معيوب انجام دهد؛ با اين کار ضمن کاستن از زمان سرويسدهي و ارزشدهي به وقت مشتريان به گونهاي برنامهريزي شده است تا بجاي رديابي و يافتن قطعات معيوب، آنها با بردها و قطعات سالم جايگزين شوند.
وظايف مرکز خدمات پس از فروش:
- راهنمايي خريداران جهت انتخاب مناسبترين کالاها متناسب با نيازها و انتظارات مشتري
- بازديد از سايت مشتري و محل نصب پيش از خريد و برآورد تجهيزات موردنياز و مرتبط
- راهنمايي استفادهکنندگان از محصولات، ارائه نکات فني و آموزش چگونگي کارکرد صحيح دستگاهها
- تأمين قطعات يدکي تجهيرات ارائهشده توسط شرکت
- رفع ايراد کالاهاي معيوب در کوتاهترين زمان ممکن و تحويل به مشتري
- آموزش مستمر و بروز پرسنل و تکنيسينهاي داخلي در جهت ارائه سرويس و خدمات مطلوبتر به مشتري
- برگزاري دورههاي آموزشي موردي بر اساس نياز مشتري
نحوه ارائه خدمات پس از فروش
به منظور اقدام صحيح در زمان بروز مشکل خواهشمند است ابتدا موارد مندرج در دفترچه راهنماي کاربر را با دقت مطالعه نموده و در صورت عدم رسيدن به نتيجه، موضوع را از طريق اين مرکز، پيگيري نمائيد.
در صورتي که امکان تعمير دستگاه معيوب در محل مشتري وجود نداشته باشد، دستگاه بايستي به مرکز خدمات در تهران ارسال شود.
پس از دريافت دستگاه معيوب و پذيرش آن در مرکز خدمات، رسيد اوليه صادر و به مشتري ارائه ميگردد.
دستگاه معيوب توسط کارشناس فني شرکت، بررسي و عيبيابي ميشود.
در صورتي که دستگاه معيوب مشمول خدمات ضمانت نباشد و تعمير آن بيش از پنج ميليون ريال هزينه داشته باشد، اعلام هزينه به مشتري صورت ميگيرد و در غيراينصورت تعمير دستگاه معيوب انجام ميپذيرد.
تست نهايي دستگاه تعمير شده انجام و در نهايت با دريافت رسيد اوليه از مشتري، تحويل وي ميگردد.
موارد زير را در نظر داشته باشيد:
- لطفاً به آدرس، تلفن و زمان پذيرش مرکز خدمات پس از فروش دقت فرمائيد.
- هزينه حمل دستگاه معيوب و تعمير شده چه در زمان ضمانت و چه خارج از آن بر عهده مشتري ميباشد.
- براي ارسال دستگاه معيوب به مرکز خدمات از بستهبندي مناسب و ضد ضربه (حتيالمقدور بستهبندي اصلي) استفاده شود.
- مرکز خدمات، مسئوليتي در قبال مفقودي يا آسيبديدن دستگاههايي که به صورت پستي يا روشهاي مشابه دريافت يا ارسال ميشوند، ندارد.
- لطفاً شرايط ضمانت محصول را مطالعه بفرمائيد.
- بررسي تطابق شرايط ضمانت با وضعيت فعلي دستگاه در دوره ضمانت، بر عهده کاشناس فني اين مرکز خواهد بود.
- اشکالات ظاهري دستگاه معيوب از جمله خط و خش، شکستگي، تغيير رنگ بدنه، سوختگي و… در زمان تحويل ثبت ميگردد.
- در زمان تحويل دستگاه معيوب، ارائه ضمانتنامه الزامي است، در غيراينصورت هزينه تعميرات برابر فاکتور، اخذ ميگردد.
- در زمان تحويل دستگاه تعمير شده، امکان آزمون دستگاه با حضور مشتري فراهم خواهد بود.
- لوازم استهلاکي شامل کابل، شارژر، آداپتور و… در صورتي که در زمان خريد دچار مشکل باشند، تحت پوشش خدمات پس از فروش قرار ميگيرند.
سرويس و نگهداري
به دليل اهميت کارکرد مداوم تجهيزات مصرفکننده، واحد خدمات پس از فروش شرکت فيام صنعت با انعقاد قراردادهاي سرويس و خدمات دورهاي، تجهيزات نصب شده مشتريان خود را در محل استقرار به صورت متناوب مورد بازديد و سرويس قرار ميدهد. سرويس دورهاي امکان تشخيص خرابي جزئي پيش از آن که عملکرد کل سيستم مختل شود را داده و انجام آخرين اصلاحات موردنياز سختافزاري و نرمافزاري به منظور بهينهسازي عملکرد دستگاه را ممکن ميسازد. سرويس و نگهداري به موقع، باعث افزايش طول عمر مفيد و عملکرد بهينه دستگاه، باتري و ساير تجهيزات تأمين نيرو ميگردد. با انعقاد قرارداد سرويس و نگهداري، مشتري از اين مزايا برخوردار ميشود:
- نظارت دورهاي تجهيزات و ملحقات در طول مدت قرارداد
- کنترل مشخصههاي کاري تجهيزات و محيطي محل نصب (ولتاژ، فرکانس و جريان در ورودي و خروجي، ولتاژ شارژ و دشارژ باتري، اتصال به زمين، دما و شرايط نگهداري و…)
- تست عملکرد صحيح تجهيزات در شرايط مختلف
- رفع عيوب نرمافزاري و سختافزاري
- تعمير سريع تجهيزات معيوب خارج از نوبت (اولويت تعمير)
- جايگزيني دستگاه اماني مشابه در صورت طولاني شدن زمان تعمير در طول دوره قرارداد سرويس و نگهداري به منظور جلوگيري از ايجاد وقفه در عملکرد تجهيزات مصرفکننده مشتري
تعمير دستگاه هاي ساير شرکت ها
مرکز خدمات پس از فروش شرکت فيام صنعت با دارابودن پرسنل مجرب و متخصص آمادگي خود را جهت تعمير انواع يوپياسهاي توليد داخل و خارج از کشور اعلام مينمايد.